Contactpersoon Opvang Klachten
Een geschil tussen jou en je cliënt probeer je natuurlijk in eerste instantie samen op te lossen. Er kunnen echter diverse redenen zijn waarom dit uiteindelijk niet lukt. In dat geval kun je een beroep doen op onze onafhankelijke Contactpersoon Opvang Klachten, Jorge de Vries. Als neutrale partij helpt hij je verder. zal hij in kaart brengen of je er met de betreffende therapeut uit kunt komen. Is dit niet het geval dan zal hij je doorverwijzen naar de klachtenfunctionaris van de SCAG.
De route
De Contactpersoon Opvang Klachten zal hij in kaart brengen of je er met de betreffende therapeut uit kunt komen. Is dit niet het geval dan zal hij je begeleiden naar de klachtenfunctionaris van de SCAG.
Als je er behoefte aan hebt om na het indienen van een klacht in vertrouwen verder te spreken dan kun je gratis gebruik maken van de vertrouwenspersonen van de ABvC.
Voorwaarden
Als je gebruik maakt van de Contactpersoon Opvang Klachten dan is dit voor de eerste 3 uur voor rekening van de ABvC. Wil je meer gesprekken, dan betaal je die extra kosten zelf.
Contact
De Contactpersoon Opvang Klachten is te bereiken via email op jorge@sinergismo.nl.
Voor welke professionals kunnen we iets betekenen?
Huisarts
Counsellors kunnen essentiële ondersteuning bieden binnen de huisartsenpraktijk. Zij spelen snel en effectief in op vragen over stress, angst en depressie, waardoor de huisarts meer ruimte heeft voor de fysieke gezondheidszorg.
Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ)
Counsellors kunnen een belangrijke rol spelen in het aanbieden van laagdrempelige, korte termijn ondersteuning. Hiermee kunnen ze bijdragen aan het verkorten van de wachtlijsten of deze helpen overbruggen.
Ouderenzorg
In de ouderenzorg kunnen counsellors ouderen ondersteunen in hun emotionele en sociale behoeften. Ze bieden o.a. een luisterend oor en helpen bij het omgaan met eenzaamheid en rouw.

